Vragen? Bel ons 088-7348777 | Bezoek onze

 


 

Veel gestelde vragen

 


 

Verzending & Levering

 

Betaal ik ook verzendkosten?

Uw bestelling wordt geleverd door PostNL. Alle bestellingen boven de € 100,00 worden zonder berekening van verzendkosten geleverd, bij kleinere bestellingen rekenen wij € 5,50 verzendkosten.

Voor een bestelling uit België rekenen wij € 11,50 verzendkosten. 

 

Ik heb betaald, maar geen bestelling ontvangen. Wat moet ik doen?

Stuur een e-mail naar info@bouwtuig.nl of neem contact op via telefoonnummer 088-7348777. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 - 17:00 uur.

 

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

Alle bestellingen die op werkdagen voor 16.00 uur besteld en betaald zijn, worden mits op voorraad nog dezelfde dag aan u verzonden. Post NL levert de bestelling de volgende dag bij u af in geheel Nederland (indien wenselijk op een ander door u opgegeven afleveradres), onder voorbehoud van onvoorziene omstandigheden.

Indien u gebruik wilt maken van Afterpay wordt uw bestelling verzonden na autorisatie door Afterpay.

 

Waarom is mijn product toch niet op voorraad terwijl er stond van wel?

Bouwtuig.nl houdt haar voorraden geautomatiseerd bij om u optimaal van dienst te kunnen zijn. Desondanks kan het voorkomen dat, in tegenstelling tot wat de webshop vermeld, een product toch niet op voorraad is. Indien dit het geval is wordt u hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd.

 

Betalen

 

Welke betaal mogelijkheden zijn er?

Bouwtuig.nl biedt u de mogelijkheid om eenvoudig te betalen met iDEAL, maar ook een reguliere overboeking is mogelijk.

 

Ik annuleer mijn bestelling... Hoe snel wordt mijn geld teruggestort?

Mocht er na annulering van uw bestelling of na verwerking van uw retourzending een tegoed ontstaan, dan wordt u hierover per e-mail bericht. Wij streven ernaar het bedrag binnen 7 dagen, doch uiterlijk binnen 21 dagen, terug te storten op uw rekening. Voorwaarde hierbij is dat het product compleet, in originele verpakking en onbeschadigd dient te zijn.

 

Is betalen met iDEAL écht veilig?

iDEAL betalingen worden volledig uitgevoerd binnen uw eigen bankomgeving. De beveiliging van online betalen via iDEAL voldoet net als normaal internet bankieren aan zeer strenge eisen. Dit betekent dat betalen met iDEAL,  net als internet bankieren, zeer veilig is.

 

Kan ik een iDEAL betaling annuleren?

Het is niet mogelijk een iDEAL betaling, wanneer deze reeds succesvol is volbracht, te annuleren. Besluit u onverhoopt uw bestelling te annuleren, dan dient u dit binnen 24 uur per e-mail door te geven aan de klantenservice van Bouwtuig.nl. Uw bestelling wordt geannuleerd in ons systeem en uw aankoopbedrag wordt teruggestort op uw rekening, exclusief verzendkosten. Wij streven ernaar het bedrag binnen 7 dagen, doch uiterlijk binnen 21 dagen, terug te storten op uw rekening. Voorwaarde hierbij is dat het product compleet, in originele verpakking en onbeschadigd dient te zijn.

 

Bestellen

 

Ik zoek een product, maar kan deze niet vinden.

Bouwtuig.nl beschikt over een uitgebreide zoekfunctie welke u terug kunt vinden bovenaan iedere pagina. Wanneer ook deze zoekopdracht u geen resultaten oplevert, dan kunt u contact opnemen met onze telefonische klantenservice op telefoonnummer 088-7348777. Onze medewerkers gaan er voor zorgen dat wij het juiste product voor u gaan bestellen en mogelijk zelfs aanvullen binnen het assortiment van Bouwtuig.nl.

 

Ik wil mijn bestelling annuleren.

Indien u uw bestelling of een deel hiervan wilt annuleren, dan verzoeken wij u de volgende stappen te volgen:

1. Stuur een e-mail met het verzoek om te annuleren en de reden hiervan naar info@bouwtuig.nl
2. Wij zorgen ervoor dat uw annulering administratief verwerkt wordt en dat, indien van toepassing, uw aankoopbedrag geheel of gedeeltelijk teruggestort wordt op uw rekening indien van toepassing.
3. Tot slot ontvangt u van Bouwtuig.nl een bevestiging van annulering.

 

Retourneren & garantie

Mijn bestelling is beschadigd of onvolledig aangekomen.
Het kan voorkomen dat uw bestelling tijdens het transport beschadigd raakt of niet compleet is. In dit geval willen wij u verzoeken dit binnen 24 uur per e-mail te melden, wij nemen dan contact met u op om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

 

Ik wil graag mijn product ruilen

Uiteraard kan het voorkomen dat u een verkeerd product besteld heeft of dat er andere redenen zijn om uw aankoop te ruilen. Bij Bouwtuig.nl is dit geen enkel probleem, u kunt dit binnen 14 dagen per e-mail aangeven. U ontvangt van Bouwtuig.nl een formulier met alle instructies. Verdere informatie over het retourneren van producten vindt u in de algemene voorwaarden. 


Heb ik garantie?

Bouwtuig.nl staat voor kwaliteit en service. Bouwtuig.nl biedt u op alle producten, al dan niet via de fabrikant, 1 jaar garantie. U heeft géén recht op garantie bij slijtage door gebruik, gebreken voortkomend uit verkeerd gebruik van het product en van buiten komend onheil zoals waterschade, schade ontstaan door vallen en blikseminslag. Daarnaast dient u de gebruiksinstructies, houdbaarheidsdatum en andere voorwaarden en toepassingen in acht te nemen.  

Om een beroep te doen op deze garantieregeling, dient u de volgende stappen te doorlopen:
1. Stuur uw schadeklacht naar info@bouwtuig.nl met duidelijke vermelding van uw naam, adres en woonplaats.
2. Uw klacht wordt binnen 72 uur door ons in behandeling genomen.
3. Gezamenlijk zorgen we voor een goede oplossing.

Meer bouwtuig
Groot assortiment
Meer dan 20000 producten op voorraad
Problemen met je bestelling?
Bel de online klantenservice op 088 7348 777